Koko hiivatin murkkuongelmia. Nyt kiukuttaa oikein tosissaan mokomakin kerubi. Onneksi tuo on vielä nukkumassa, muuten se olisi äiti joka antaisi kuulua. Ja pahoin pelkään, että tänään se on vielä edessä, siis tuo äänenkorotus potenssiin kymmenen. Jos kohta miehelle saa sanoa joka asiasta miljoona kertaa, niin sitä saa tehdä murkullekin. Blääh. Mitenkähän se äiti on aikanaan meitä murkkuja jaksanut. On sillä mahtanut hermo piukoa välillä. Tai niin, eihän se jaksanutkaan.

Olen nyt kuljetellut tavaroita aina mennessäni, ja tuonut tullessani. Murkun juhlat lähenee ja kyllä minä sanon, että niin ihanaa kuin onkin saada huusholli kunnolla kuntoon, niin on se hermoja raastavaa touhua liki yksin hommaa hoitaa. Murkun pitäisi tämä viikko häärätä apuna ja ei millään pahalla, toivoton olo tulee vähemmästäkin. Jos tänään saisi ainakin osan töistä pois jaloista, voisi sinne vinttiinkin sitten sukeltaa. Tai lähinnä luultavasti tunkeutua.

Anoppi soitti eilen. Kyllä hän tulee ja tekee ja auttaa ja vaikka mitä. Niin. Siis juu. Aha. Tässä olisi sitä apua kaivattu moneen kertaan. Moneen kertaan sitä on myös ollut tulossa. Siis ollut, tullut sitä ei ole. Miten minusta kuulosti taas siltä, että tuuli heiluttelee huulia. Jos minä anopin avun varaan lasken, niin hulluhan minä olen. Huomenna se voisi kuulemma tulla, kun on vapaa. No tottakai se voisi huomenna tulla, minä en ole huomenna kotona. Minulla on sovittu meno, olen iltapäivällä lähdössä tapaamaan ystävääni.

Eli siihen mennessä tuo kuisti on saatava valmiiksi, ettei sitten iske paniikki kun sinne pitää saada vierassohva mahtumaan uuden alta pois keskiviikkona. Koko kesän se anoppi on ollut auttamassa. Ottamassa lapsia päiväksi tai pariksi. Viemässä niitä sinne ja tänne. Koulut alkaa kolmen viikon päästä, kesä on kohta lusittuna, ja vielä kertaakaan kumpikaan pienemmistä ei ole anopin kanssa ollut missään saati tehnyt mitään.

Oma apu paras apu, voitte olla varmoja että minulle on riemun ja ilon päivä perjantaina kun kakkonen palaa leiriltä. Sen kanssa on niin hyvä kahteen pekkaan tehdä hommia, että tuo ansaitsee siitä hyvästä kyllä kukkurakaupalla kiitoksia.